Kultur Shop

Kultúra kis-, közép- és nagy mennyiségben. Szubjektív, beszámoló, ajánló, kritika, fotó, videó.

Címkék

2011 (1) ajánló (32) animáció (3) balaton (2) beszámoló (3) bor (1) budapest (6) dal (1) dobó tér (2) duna (3) efott (3) eger (5) éjszaka (10) elektronikus (8) fesztivál (19) film (13) filmfesztivál (1) forma1 (1) fotó (1) hegyalja (1) hevesvezekény (1) ingyen kult (8) internet (4) koncert (3) lost (1) magyar (4) miskolc (1) mogyoród (1) mozi (1) muzeum (3) napja (1) orfű (1) ősz (2) skandináv (1) sopron (1) szeged (2) székesfehérvár (1) sziget (1) szin (1) szolnok (4) tévé (6) tiszavirág (1) tudományos (1) tv (2) veszprém (1) visszatérés (2) volt (1) workshop (1) zamárdi (4) zene (16) Címkefelhő

Múzeumok Éjszakája 2011 Beszámoló

2011.06.25. 17:46 Szmeta

Soha nem szabad semmit nagyon komolyan venni, mert aztán nagyot lehet csalódni. Ilyen lehet a múzeumok éjszakája is. Az idei programból összeállt menetterv teljesítve lett, sok minden hirtelen jött és helyenként jól is jártunk.

Időben kell elindulni és akkor a nagyobb tömeget megelőzi az ember. Mi nagyjából 18 óra magasságában indultunk és megnéztük az Elhagyott tárgyak kiállítást, ami érdekes volt, de ilyet én is tudok otthon csinálni. Ha az emberek tényleg elhagynak ilyen dolgokat - mint távirányító, járó keret, babakocsi stb. -, akkor valóban jó a kiállítás, de nincs benne semmi extra. Úgy gondolnám, hogyha kiállítok valamit, akkor abban legyen valami kis bónusz.

Innen az Országos Mentőszolgálat főhadiszállása felé vettük az irányt, ahol egy kisebb csoport verődött össze. Látunk egy-két régi mentőautót, még talán Magenheim doktor is járt az egyikkel. Majd megismerhettük a mentősök rádiós, irányítós rendszerét. Érdekes volt látni, hogyan dolgoznak az életünkért. Érdekes volt hallani, hogy a 112-es hívószámról nem tudnak még semmit a mentősök.

Ezután egy kis pihenős gyermekvasutazás következett, ami visszaidézte a gyerekkorunkat és kicsit szusszantunk az esti nagy menetel előtt. A fogaskerekűvel visszamentünk kis társaságunkkal a Moszkva térre, megkajáltunk és megkerestük az Országos Meteorológiai Intézetet. Itt sajnos elküldtek minket, mert regisztrálni kellett volna, hogy tárlatvezetésre bejussunk. Sok helyen ezzel fogadtak minket, de sok helyen utólag derült ki a regisztráció. Se baj! Indultunk tovább, fel a Várba, a hegyre. A bkv buszok tömve voltak, ezért gyalog mentünk és lejártuk a kaját. Fenn a vár egy top helynek számít, amire sok ember kíváncsi. A sziklakórházhoz például akkora sor volt, hogy a várba menő útig ért (kb 200-300m). A vár labirintust is megnéztük, de sajnos az zárva volt, és egy plakát fogadta az érdeklődőket. Nem vettek részt a Múzeumok éjszakáján, mert nagyon igénybe veszi a járatot. De későbbi időpontban minden karszalaggal rendelkezőt szívesen fogadnak és várnak előzetes egyeztetés alapján. Érdekes.

Aztán battyogtunk tovább a Nemzeti Galériába. Rengeteg ember. És sokan a Munkácsy trilógiára voltak kíváncsiak. Nagy sor is állt a kis teremnél. Borzasztó volt látni éjfél-egy körül a sok buta embert, akik igyekeztek bejutni, lehet épp csak erre az egy kiállításra. Amúgy a Galéria előtt kis színpadon koncertek voltak, meg rengeteg bódé, még jóval éjfél után is. Lehetett venni rétest 500ért, kürtöskalácsot 700ért, vagy egyéb "hungarikumokat". A galériából kijőve hazaindultunk, olyan fél2 lehetett.

Összességében jól telt az este, bár jövőre az ilyen top helyeket messziről kerülni kell és igyekezni kell regisztrálni. Rossz volt látni a gyerekeket, akiket a szülők vonszoltak magukkal -, mert nem tudom, hogy egy kis 6-10 éves gyereknek a Nemzeti Galériában mi keresni valója van. Jövőre is megyünk, kíváncsian várjuk majd az eseményt!

Szólj hozzá!

Címkék: budapest éjszaka muzeum

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.